Mixurile de băuturi se consumă aproape în toate culturile din întreaga lume, unele rețete fiind transmise din generație în generație. Acestea sunt consumate în circumstanțe relaxante, pentru a învigora atmosfera și pentru a o degaja. Se consumă de regulă la petreceri, întruniri non sau semi-profesionale, baruri, cluburi, cafenele, restaurante etc. La aceste evenimente se consumă atât cocktail-uri, cât și mocktail-uri. 


Ce este un cocktail?

Termenul de cocktail este folosit pentru a face referire la un amestec de băuturi diferite, una dintre băuturi fiind alcoolică. Este important să subliniem faptul că un cocktail trebuie să conțină o bază alcoolică, o băutură dulce și o băutură acră sau amară. Merită menționat faptul că cocktail-urile pot include, printre altele, sucuri de fructe, siropuri, băuturi răcoritoare carbogazoase sau necarbogazoase, ceaiuri, fructe pentru decor, miere, ierburi, sifon, iar gheața este aproape nelipsită.


Ce este un mocktail?

Un mocktail este o combinație de mai multe băuturi, fără a fi adăugat alcool în amestec. Diferența principală dintre un mocktail și un cocktail este că nu se adaugă o bază alcoolică în componența produsului final.

De exemplu, o combinație de suc de fructe și sifon este un mocktail deoarece nici unul dintre cele două produse nu este alcoolic.


Diferența dintre cocktail și mocktail

Conținut alcoolic

După cum am spus, principala diferență dintre cocktail și mocktail este faptul că într-un mocktail nu se regăsește alcool. În plus, cocktail-ul standard pe lângă alcool trebuie să conțină și alte ingrediente dulci. 


Pregătirea standard a cocktail-urilor și mocktail-urilor

A doua diferență importantă între mocktail și cocktail este că oricine poate pregăti un mocktail, dar este necesară respectarea anumitor reguli și metode pentru prepararea unui cocktail, motiv pentru care pentru cel din urmă ne bucurăm de măiestria barmanilor. Prepararea mocktail-urilor implică o procedură simplă de amestecare a diferitelor sucuri de fructe cu siropuri de zahăr, care se pot face cu ușurință acasă. Cu toate acestea, prepararea cocktail-urilor presupune proceduri riguroase, deoarece necesită amestecarea sucurilor de fructe cu băuturi spirtoase în proporția corectă și nu numai. Metoda convențională este pusă în aplicare astfel încât conținutul de alcool să nu depășească băuturile pe bază de fructe, care ar putea să nu fie potrivite pentru consum. Cu toate acestea, este important să subliniem faptul că au apărut rețete standardizate, printre care Roy Rogers, Lime Rickey, Shirley Temple și altele.


Shirley Temple Mocktail


Ingrediente

15 ml. suc de rodie (Grenadine)

10 ml. suc de lămâie proaspăt stors

150 ml. Ginger Ale

2 cireșe Maraschino pentru decor

 

Mod de preparare

1.      Umpleți un pahar Collins cu gheață cuburi.

2.      Adăugați sucul de rodie și sucul de lămâie.

3.      Turnați până la umplere Ginger Ale și amestecați.

4.      Decorați cu cele două cireșe Maraschino.


Don Quixote Cocktail


Ingrediente

45 ml. rom Pyrat Reserve

30 ml. sirop de mango-pandan

15 ml. suc de lămâie proaspăt stors

15 ml. rom Appleton Estate

o felie de lămâie deshidratată


Mod de preparare

Adăugați romul Pyrat Reserve, siropul de mango-pandan și sucul de lămâie într-un shaker cu gheață și amestecați până la răcire.

Strecurați într-un pahar rocks peste gheață zdrobită.

Adăugați rom Appleton Estate astfel încât să plutească deasupra.

Decorați cu felia de lămâie deshidratată.



Preferința consumatorilor

Atât consumul de mocktail-urilor, cât și al cocktail-urilor variază în mod semnificativ în întreaga lume. Consumatorii de alcool preferă să servească cocktail-uri, în timp ce oamenii care nu consumă alcool preferă să bea mocktail-uri.


Gustul

Cocktail-urile au un gust amar sau acru, în timp ce mocktail-urile au un gust dulce. Cocktail-urile manifestă gustul acru sau amar, deoarece ele conțin  alcool în proporție semnificativă, în timp ce mocktail-urile prezintă gust dulce, deoarece sunt preparate prin amestecarea sucurilor de fructe și a siropului de zahăr. Cu toate acestea, este important să observăm că unele mocktail-uri pot prezenta un gust acru sau amar după fermentare, mai ales după ce au stat mai mult timp înainte de consum. Acest gust de acru sau amar nu se poate compara cu cel prezent în cocktailuri.


Prețul de cumpărare

Ele au diferite prețuri în întreaga lume. Cocktail-urile sunt mult mai costisitoare, în timp ce mocktail-urile se vând la prețuri moderate.. Unul dintre principalele aspecte care fac cocktail-urile să fie scumpe se datorează faptului că conțin băuturi spirtoase, care sunt cunoscute ca fiind mai scumpe în orice parte a lumii, în primul rând în funcție de metoda de distilare și de compania care le produce și le vinde. Pe de altă parte, mocktail-urile sunt accesibile, deoarece este mai puțin costisitor și mai ușor să fie preparate.


Regulamentul Guvernului

Din cauza conținutului alcoolic, guvernele țărilor din întreaga lume au instituit o reglementare strictă privind consumul de cocktail-uri în rândul cetățenilor lor. Normele și reglementările guvernamentale au subliniat vârsta minimă de la care o persoană este autorizată să consume un cocktail din cauza conținutului său alcoolic, în timp ce nu există limită de vârstă pentru persoanele care doresc să consume mocktailuri. Numai un cetățean cu vârsta peste 18 ani, respectiv 21 de ani în alte țări (America) poate cumpăra cocktail-uri și orice distribuitor care vinde băuturi alcoolice persoanelor sub vârsta legală, va confrunta consecințe grave, inclusiv anularea autorizației de funcționare. Pe de altă parte, mocktail-ul este permis să  fie comercializat.


Tabelul arată diferențele dintre cocktail și mocktail

Cocktail

Mocktail

Conținut alcoolic

Conține alcool

Nu conține alcool

Pregătirea standard

Are o metodă de pregătire standard

Nu există o procedură standard de pregătire

Pretul de cumparare

Scump

Accesibil

Gust

Acru și Bitter

Dulce

Preferința consumatorilor

Preferate de alcoolici

Preferat de Nici unul alcoolici

Regulamentul guvernului

Limita de vârstă pentru consumatori

Nici o limită de vârstă pentru consumatori