În ultimii ani se observă o tendință tot mai puternică a generațiilor tinere către un stil de viață sănătos, fapt care determină multe brand-uri de băuturi alcoolice să își creeze și o gamă de produse fără alcool. Mulți consideră că alcoolul este un element crucial al vieții sociale și economice. Alcoolul este deseori văzut ca fiind un catalizator pentru conexiune, ajutându-ne să socializăm, să creăm noi legături, dar și să ne construim o rețea profesională și nu numai. Având în vedere rolul important pe care alcoolul îl joacă în viața noastră socială și economică, mulți încep să se întrebe cum este viața dincolo de alcool. Despre această modă, care merge mână în mână cu teoria psihologică a prezenței conștiente (“mindfulness”), sau cu alte tendințe de a avea o viață sănătoasă, cum ar fi alimentația bio, practicarea sporturilor sau a tehnicilor de relaxare, se vorbește tot mai mult.

Termenul cu care se identifică majoritatea celor care au decis să își analizeze și controleze consumul de alcool este de “treaz și curios” (din engl. “sober curious”). Nu este o metodă de a te lăsa de băut, ci doar de a-ți recunoaște propriile obiceiuri și motivații cu privire la consumul de alcool, și de a prelua controlul asupra deciziilor tale. Pentru unii, acest lucru înseamnă să bea doar în weekend, pentru alții abstinență, însă cert este că tendința are legătură, mai degrabă, cu o stare asumată de conștiență care ar determina un consum moderat și identificarea altor plăceri de care te poți bucura treaz. Mișcarea a pornit din Statele Unite ale Americii datorită ideii înrădăcinate că alcoolul este factorul determinant în distracție, intimitate, prietenie și alte experiențe, ceea ce îi face pe oameni să nu mai trăiască la adevăratul potențial.
În urma acestor idei, consumul se schimbă, iar companiile reacționează.

Decizia de a nu consuma alcool nu ar trebui să fie percepută ca o pedeapsă, deși, de cele mai multe ori, așa pare a fi. Chiar dacă este vorba de o simplă seară în care ai decis că nu dorești să bei, presiunea socială se acumulează odată cu privirile consternate sau întrebările agasante ale amicilor tăi: „ești cu mașina?”, „ești în regulă?”, „ce s-a întâmplat?!”, sau chiar mai grav, „ești bolnav?!”. La această presiune se adaugă faptul că opțiunile non-alcoolice sunt în general mai limitate sau complet banale, de cele mai multe ori lăsându-ne de ales între apă, ceai, suc sau bere non-alcoolică.


Cu toate că vânzările de băuturi cu conținut scăzut de alcool reprezintă în continuare mai puțin de 5% din vânzările băuturilor alcoolice de pe piață, acest segment emergent a cunoscut o creștere rapidă. Claire Warner, cofondatoarea brandului de băuturi Æcorn Aperitifs, a remarcat că proprietarii de restaurante și baruri reacționează foarte târziu la schimbarea survenită în societate cu privire la obiceiurile consumatorilor. Din acest motiv, ea consideră că barurile și restaurantele ar trebui să le ofere consumatorilor care nu doresc alcool mai multe variante și nu doar „două sucuri de fructe, pe care le poți amesteca, dacă dorești”.  În ceea ce privește consumatorii, Claire Warner îi încurajează să aibă așteptări mai mari de la localurile pe care le frecventează.

Laura Willoughby, fondatoarea unei inițiative numite Club Soda, care promovează consumul de băuturi conștient (mindful), susține că barurile și restaurantele nu au o problemă în a accepta berile cu conținut scăzut de alcool sau non-alcoolice. Acest lucru se datorează faptului că astfel de produse există de mult pe piață și sunt cunoscute de consumatori.
În opinia ei, acceptarea alternativelor non- alcoolice pentru vin sau băuturi spirtoase va fi mult mai dificilă. Ceea ce este totuși cert este că această piață emergentă a alternativelor non-alcoolice vine cu o elită de antreprenori care sunt dispuși să muncească din greu pentru a le oferi celor care nu doresc să „bea” cât mai multe opțiuni de băuturi de calitate.


Seedlip

De la lansarea Seedlip, în 2015, brandul a ajuns să fie cunoscut în barurile și restaurantele din Londra. În aceste locații se servesc cocktailuri non-alcoolice sau cu un conținut scăzut de alcool. La nivel internațional, Seedlip este prezent în 6.000 de restaurante, baruri, hoteluri și magazine din 25 de țări. Seedlip a devenit anul trecut partenerul oficial al ghidului Michelin din Statele Unite ale Americii.

Claire Warner s-a alăturat companiei Seedlip în anul 2018 cu scopul de a rezolva dilema „ce să bei atunci când nu bei”, cu care foarte mulți consumatori rezonează: „sucurile sunt prea dulci pentru a se asorta cu mâncarea, în timp ce apa poate fi puțin cam anostă”. Aceasta adaugă faptul că și vinurile non-alcoolice sunt nepotrivite fiindcă acestea „nu se ridică la nivelul de complexitate al mâncărurilor”.

În iunie 2016, Distill Ventures, firmă de investiții cu capital de risc, a devenit acționar minoritar al brandului Seedlip. Scopul acestei firme, finanțate de către compania gigant Diageo, este să investească și să accelereze creșterea unor branduri noi și inovatoare de băuturi, deschizând noi direcții de dezvoltare pentru Diageo.

În 2019, Diageo a devenit acționar majoritar al brandului Seedlip, producător de băuturi spirtoase non-alcoolice. Seedlip este cel de-al doilea brand în care Diageo a achiziționat acțiuni prin acest program de investiții, însă este primul și singurul brand de băuturi non-alcoolice în care investește Diageo. Pe lângă investiția în Seedlip, achiziția  făcută de Diageo include și un brand nou, lansat în 2019, Æcorn Aperitifs, înrudit cu Seedlip. Fondatorul Seedlip, Ben Branson, a declarat că viziunea împărtășită de cele două branduri a favorizat construirea unei afaceri care este pregătită pentru creștere, și s-a arătat satisfăcut că direcția creșterii va fi dată de o companie atât de puternică ca Diageo. John Kennedy, președintele operațional pe partea de Europa, Turcia și India al Diageo, a afirmat că Seedlip este un jucător nou pe piață, un brand care va schimba lucrurile într-una dintre cele mai dinamice și surprinzătoare categorii din industria băuturii. Cu privire la fondatorul Seedlip, John Kennedy a spus că acesta a creat un brand care a crescut standardul categoriei băuturilor non-alcoolice, motiv pentru care Diageo este entuziasmat să lucreze cu acesta. De asemenea, cofondatorul Distill Ventures, Shilen Patel, se declară impresionat de impactul pe care l-a avut Ben Branson asupra industriei băuturilor într-un timp atât de scurt.

Si totusi… ce bem când nu bem? avem bucuria de a vă împărtăși câteva rețete delicioase de cocktail-uri non-alcoolice care se consumă în mod uzual - Lemoneight

Aici găsiți sortimentația Seedlip:

Seedlip Garden 108 Herbal | Seedlip Grove 42 Citrus | Seedlip Spice 94 Aromatic

Pentru sugestii de servire și cocktailuri delicioase – The Seedlip Cocktail Book