Odată cu vremea bună, preferințele noastre se schimbă, iar vara este sezonul aromelor proaspete, vegetale și florale. Barurile își schimbă meniul cu opțiuni bazate pe cocktail-uri aromate, obținute din băuturi clare, orientate către note botanice și florale.


Ginul este una dintre cele mai apreciate băuturi din gama botanicelor pentru acest sezon, iar revenirea sa în tendințe îi determină pe mulți producători noi să experimenteze cu rețete artizanale, care să capteze caracterul individual al locului în care este produs ginul.

Cea mai importantă regulă pentru ca ginul să fie gin, este ca aroma dominantă să fie cea de ienupăr. Celelalte ingrediente botanice din compoziția sa au scopul de a aroma ginul după distilare, și nicio altă aromă nu mai este adăugată după acest procedeu. 


Universul ginurilor se află, în ultimii 20 de ani, în continuă expansiune, și tot mai multe distilerii experimentează noi rețete, produc noi varietăți și creează noi formule ale acestei băuturi complexe, astfel încât este imposibil ca fiecare dintre noi să nu își găsească ginul preferat.


La lansarea ginului Hendrick’s în anul 1999, maestrul distilator, Lesley Gracie a decis să adauge ginului arome de castravete și trandafir. A fost o intuiție bună, deoarece aromele botanice se completau cu cele de castravete și trandafir, iar acest lucru i-a inspirat și pe alți producători de gin din industrie. Experimentul lui Lesley Gracie a fost primul pas către perioada denumită azi Ginassaince, renașterea ginului, care era o băutură marginală către finalul anilor ’90. Brusc, ginul a revenit la modă și a început să fie folosit în tot mai multe cocktail-uri.


Astăzi există producători de gin în toată lumea, din India în Irlanda și Japonia, fie că vorbim de producători mari sau de o mișcare artizanală, cum ar fi San Francisco Hotaling & Co., care a lansat Junipero Gin la mijlocul anilor ’90.